lördag 3 november 2012

Arvingarna OCH Scotts

När min chaufför igår flyttade tigersågen till bagaget med orden "man vet aldrig när man behöver såga isär ett rådjur på vägen".

När det sjöngs Pistvakt i bilen.

När "Matilda" uttalades på så bred västgötska att det lät som "Mattelda".

När jag skulle härma det och överdrev västgötskan men ingen reagerade.

När det togs pissepaus utanför gatuköket Kina Thai(?!).

Då kanske jag kunde ha frågat mig vad jag gett mig in på. Jag kunde ha oroat mig lite.

Men nej. Det var ju Arvingarna.

OCH Scotts. (Scötts. Känn västgötskan.)

Och jag blev inte besviken.

2 kommentarer:

  1. Klamydia Andersson5 november 2012 kl. 16:47

    Hahaha det var bra sammanfattat! Hoppas du var nöjd med kvällen, jag var iaf grymt nöjd med Arvingarna och danserna :) Köss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var supernöjd! En grym kväll :D Jag har pengar till dig också, Cissi. Får inte glömma det.

      Radera