torsdag 16 augusti 2012

Wilson, I'm sorry!

Det är den 16:e augusti.

Internet säger "du har överskridit mängden data du får använda denna månad". Men jag kan "surfa vidare med lägre hastighet".

Och då kanske man tänker att "jamen hur illa kan det vara?"

Då är man inte medveten om att de med "lägre hastighet" menar den uppkoppling vi hade i Boagärdet anno 2002 när modemen lät som ravepartyn och Google fortfarande var en "ny, men ganska lovande sökmotor".

Spotify tror att jag är offline och Facebook har försökt uppdatera i flera minuter. Detta skriver jag på min mobil.

Det är den 16:e augusti. Mitt i månaden.

Jag känner mig som Tom Hanks i
Cast away när volleybollen flyter ut till havs.

7 kommentarer:

  1. Man kan inte ha sådant internet Sofie, det är KASS!! Sa jag inte till dig redan för flera år sedan att det var värdelöst att ni hade det så hemma i huset? Varför har du det på samma sätt nu när du har eget boende!!? :O byt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, men det är mitt eget fel :'( tio avsnitt True Blood på en vecka kanske var att överdriva!

      Radera
    2. Du, det ska inte vara några konstigheter att titta på 10 avsnitt om dagen ens.

      Radera
  2. Hmmm, visst var det kass internet hemma MEN det beror fortfarande på att Telia (och ingen annan leverantör funkar) inte kan leverera mer i överföringshastighet (för dåligt utbyggt alltså, och för långt ifrån telestationen är förklaringen) SÅÅÅ Anna, det värdelösa gick inte att göra något åt... Livet på landet :/ Men vi bor vackert :D /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det ja, så var det :P Sofie borde i alla fall veta bättre än att ha begränsat nu när hon bor i stan! Inte lärt sig något ju :O Kram!

      Radera
    2. Jamen NU är det ju bra täckning, hemma! Och jag är för snål för att uppgradera, Anna! Jag trodde ju att detta skulle vara lagom och det är det nog om jag inte laddar ner så mycket ;)

      Radera
  3. Nämen Tack Sofie :) Och jag älskar dina i-landsproblems-inlägg! ;)

    SvaraRadera