måndag 27 augusti 2012

The Born This Way Ball

Jag och min kompis Anton(nu skriver jag om dig, Anton, hejhej!) ska iväg till Stockholm i veckan och se Lady Gaga! Helt galet roligt ska det bli. Anton är superfan och har gjort upp en plan för hur vi ska komma backstage - tajmat och klart in i minsta detalj.

Först ska vi köa jäääättetidigt utanför Globen. Jag blir grinig om jag inte får sova så detta ser jag mindre fram emot, men det kommer gå bra. Vi ska ju se Gaga. Om man kommer tillräckligt långt fram i kön får man komma in i The Monster Pit. Det är de bästa ståplatserna, som i en innergård omringad av en catwalk från scenen. Och idag har vi pysslat med en t-shirt som vi ska kasta upp till henne. Det gör man tydligen, kastar upp grejer alltså. Och om man har nåt roligt att kasta upp så kanske hon bjuder med en backstage. 

Det bubblar i mig av förväntan. Men OM det skulle funka så vore jag lite rädd att bli avslöjad som ett vanligt fan. Inte ett kissa-på-sig-gråta-svimma-monster-fan, utan nån som bara gillar hennes musik. Jag skulle känna mig lite skyldig att jag fick komma med när någon annan, någon mer värdig, kunde fått min plats. Anton tillhör nog mer den första kategorin så han kan vara värdig för oss båda. Han har lyckats trissa upp mig ganska rejält, ändå. Idag grät jag nästan en skvätt när vi tittade på youtube-klipp på henne.

3 kommentarer:

  1. Åh Sofie.. antar att dina väggar kommer vara täckta med mother monster efter konserten vare sig du får komma backstage eller inte :P lycka till och ha det skitkul! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, jag kommer förmodligen vara helt såld! Lär bli gryyymt :D

      Radera
  2. Åh, jag också fölla määä! Älskar kupper för övrigt. ;)

    SvaraRadera