söndag 12 augusti 2012

Göttgörelse

Ja, jag vet. Jag har varit dålig på att uppdatera det senaste, så nu ska ni få ett ordentligt inlägg! I fredags var jag för trött för att skriva något och igår hade jag massor att göra - jag hade fest här!

Lägenheten var proppfull med folk, alkohol och mustascher. Jag började nämligen gårdagen med blåbärspaj med Anna och Matilda. Vi klippte mustascher att sätta på sugrören! Jag själv hade Dumbledore-skägg som var så långt att jag fick ställa glaset på kanten av bordet så skägget kunde hänga utanför. Lite knepigt att dricka med, dock.


Sedan, efter fikat var vi(jag och Matilda) hem-hemma och hälsade på mami och papi för att se hur det gick med köksrenoveringen, det är helt galet att tv-rum och kök är utrivet och tomt. Inga fler flisor av det gamla trägolvet i köket, inga fler frusna fötter vid spisen och elementet där jag ramlade och slog i huvudet när jag var liten(bad ass ärr i pannan, jorå, man tackar) ska bort. Köket jag växte upp i. Lärde mig baka och laga mat i. Där jag tappade morotskakan i ugnen. Där vi hade fyra små kattungar en sommar. Även om det var gammalt, slitet och dåligt så finns det många minnen i ett sånt gammalt kök, jag kommer sakna det lite.

Och råkar man komma hem en sväng så får man bilen full av saker som ens föräldrar tycker att man behöver. Till exempel två liter vodka, en gurka, en zucchini, fula glasunderlägg som mamma ärvt av sin moster och så. Jag hittade sprayfärg i pappas garage och gjorde dem guldiga istället för blommiga. De användes av de första sju gästerna igårkväll, men det räckte inte så bra när det kom över 20 stycken till.


Jag bytte moppvatten TRE gånger när jag städade idag. I en etta. Tre gånger.

Det är ett under att grannarna inte klagade en enda gång igår. Inte när vi vrålade till Country roads eller när vi sjöng Broder Jakob i kanon efter att jag öppnat inflyttningspresent innehållande heliumtub och ballonger. Inte heller när vi hade trubadurstund på balkongen.

Jag kan också konstatera att jag lär bli miljonär på pantburkarna när jag orkar släpa mig ner med alla kassar. Idag har jag levt i en dimma av gammal öl-lukt, huvudvärken from hell och True blood som bakis-botemedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar