måndag 6 augusti 2012

Kostymdrama

Tv-licensdamen ringde häromdagen. Jag sade till henne att jag jättejättegärna ville betala min tv-avgift. 

Jag var så entusiastisk att hon, att döma av det kyliga tonfallet, säkert trodde att jag var ironisk. Men icke. 

Jag tycker att Christer i p3 ensamt skulle göra skäl för tv-licenspengarna. Och sedan är det kostymdramor på Svt. Ikväll är det Förnuft och känsla. Fem plus i Aftonbladet. Och UTAN reklam. Just det. Jag borde kissat innan jag satte mig här. Eh.

4 kommentarer:

  1. Jag fick det där samtalet här om dagen också. Var dock inte lika entusiastisk som du när jag var tvungen att betala ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är nog få som är det. Jag hoppas på en "Tack för att du betalar din tv-avgift"-gospelkör på Coop nån dag!

      Radera
  2. Waaaaah, den ville jag ju se!!! Tar varje tillfälle i akt (heter det så??) att titta på Jane Austen-film efter att svenskläraren på gymnasiet argumenterade för att det var skval-böcker som inte var litterärt existensberättigade. Bah.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt bra!! Jag försökte spela in den på min tv, men jag tror inte det funkade :P om det gjorde det så kan vi ju ha filmkväll :D

      Radera