måndag 27 augusti 2012

Sagor från mina föräldrar

Jag har varit hemma i Humlelyckan och fyllt magen med mat och hjärtat med kärlek. Jag har också fått mig några nya historier till livs. Tema? Hår.


Saker mina föräldrars bekanta säger till varandra:

(Mamma tyckte inte att jag skulle använda deras riktiga namn, så ni får istället föreställa er att de heter saker som Göran i svänga, Snoken, Grill-Britt eller något annat namn som med fördel uttalas på grov västgötska liksom historierna.)

En av pappas gamla vänner försökte odla skägg en gång i tiden. Det blev inte mer än några röda testar på hakan, varför en annan säger till honom att "Nu får du väl för helvete raka dig, du ser ju ut som en armhåla i ansiktet!"

En kvinna blir lite skämtsamt ombedd att strippa på en fest. Hon svarar gubben:
"Du kan väl strippa själv för fan, du har ju både hästsvans och bröst!"

En annan skäggig man hade beskrivits som "En fitta med tänder". Min mamma har adopterat det uttrycket och använder det för håriga män i allmänhet och Alexander Bard i synnerhet. (Du behöver inte bli putt för att jag skriver det här på bloggen, mamma. Jag har redan berättat den historien för de flesta jag känner.)

3 kommentarer:

  1. Funderar nu på vem mannen med armhåleansiktet kan vara.

    Hahaha jag har aldrig hört om att din mor skulle kalla herr Bard (som jag finner mycket intressant) för "en fitta med tänder" :P Hahahahaha fan vad bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag som tycker jag säger det till alla! Jag visste inte vem armhålan var, så det gör säkert inte du heller ;)

      Radera
  2. Haha åh, vilken bra beskrivning. I klass med mummelbyxor (aka såna med kameltå): man ser läpparna röra sig men hör ingenting. Mahaha

    SvaraRadera