onsdag 11 juli 2012

Inte en skruv lös så långt ögat når(de som inte syns räknas inte)

Igår hade jag finbesök av faster Anneli och hennes barn. Vi åt jordgubbar och glass och de hade med sig hembakta kakor. Sedan satte vi oss i min soffa som ju är den bekvämaste i världen och tittade på dolda kameran-klipp och skrattade så vi tjöt.

Och jag babblade på om vad jag fixat med i lägenheten. "Allt verkar gå fel som du köper, Sofie", sa min tolvårige kusin när jag hade berättat om lakanen jag köpt. Och om bredbandet. Och att pappa fick skruva isär skohyllan som jag satt ihop fel.

Jag tackar så mycket för förtroendet och kan meddela att jag snart lyckats skruva ihop hela soffbordet själv! Och jag kommer förmodligen tycka att det är helt rätt och riktigt gjort(åh, vad bra jag är) tills pappa kommer hit nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Mäh, man kan väl bygga på olika sätt. Det är väl trevligt om det blir en överraskning hur den färdiga möbeln blir när man byggt klart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med :D Man kan inte alltid följa reglerna så noga!

      Radera