måndag 2 juli 2012

Bor in mig

Jag har fått nya underlakan av mamma. Eller, ja, det förra var ju påslakan så "nya" är de väl inte. Och idag har jag lagat mat för första gången i mitt(!) kök - korvgryta med nudlar! Mamma skrattade i flera minuter när jag berättade det. Jag skulle ju bara hoppa in på ÖoB och köpa möbeltassar, så hade de så billiga nudlar.  Till mitt försvar hade jag köpt ingredienser till herrgårdskyckling också, men jag blev hungrig och det hade tagit så lång tid att laga. Det får bli imorgon istället.

Jag går omkring här i lägenheten och bara tittar på allt. Bor in mig. Det har inte varit alls så konstigt eller omvälvande att flytta som jag var rädd att det skulle bli. Kanske beror det på att jag var här varje kväll i en vecka innan flytten och grejade med allt. Nu har kläderna kommit in i garderoben och böckerna i bokhyllan också. Det börjar kännas som mitt på riktigt.

Och tack gode Gud för diskmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar