tisdag 24 juli 2012

Det funkade inte.

Ja, det där med kaffet gick inget vidare. Det enda som hände var att håret började lukta jättemycket kaffe. Det luktar lite fortfarande faktiskt, trots att jag bara testade på en liten slinga. En yttepytteliten nyansskillnad blev det kanske, men inte värt besväret.

Å andra sidan använde jag sånt där frystorkat snabbkaffe. Jag ska testa nån gång med riktigt kok-kaffe, starkare blandning och längre verkningstid så får vi se vad som händer! Fast det lär väl inte hålla särskilt länge heller. Jag är lite sugen på att testa att färga med karamellfärg också. Det finns så mycket pyssligt att göra, synd att jag är så feg! 


Imorgon ska familyn till Torsö och ta igen bad- och solbristen den här sommaren.
En godnattsaga från Lell-Babs på det.

1 kommentar:

  1. Vad synd, men jo testa med kokkaffe! Det kanske går att använda saften från rödbetor för att färga rosa? :D

    SvaraRadera