måndag 7 januari 2013

Släktmiddag

Som sagt så var det släktmiddag på pappas sida igår. Vi åt, åt och åt. Sedan lekte jag kurragömma med kusinerna. Ja, det var mitt förslag. Det är mycket roligare nu när de faktiskt kan gömma sig och leta bra!

Och jag fick hålla lilla Wilma, lillalillalillagullewilma!


Farfar sa till mig att jag var väldigt rufsig i håret och han fick höra att det var han också.

Dessutom berättade min farbror att han fjällat gäddor med högtryckstvätten. Han fick säga det tre gånger innan jag trodde honom. Fjällat. Gäddor. Med. Högtryckstvätt. Med. Högtryckstvätt.

Han är alltså bror till min pappa, Skogs-Ola, ni vet, han med tapiren. Jag borde inte alls vara förvånad.

Så välkommen, Wilma, jag ska spara alla rövarhistorier och berätta dem för dig när du är tillräckligt gammal för att gå på all skit jag tutar i dig. Och när du är tillräckligt gammal för att leka kurragömma ska jag gömma mig jättesvårt för dig, för det är faktiskt bara så man lär sig här i livet.

2 kommentarer:

  1. Åh, lilla ungen<3

    Och ja, pappa har lite underliga saker för sig. Han rensar ju lingon med lufttryck så varför inte fjälla gädda med högtrycken liksom :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, han är så skön! Det ligger ju i släkten!

      Radera