torsdag 31 januari 2013

Hej, solen! (Om avocado och rågbröd)

När man i lunchrummet på jobbet slänger ur sig förslaget att åka på solsemester ihop och den ena(jag) säger "Vi skulle nog ha roligt i hop!" i samma andetag som den andra(Alice) säger "Vi kommer bli osams!", då känns det lite som ett under att jag ändå lyckats lura med mig Alice på solsemester.

Jag har hittat hotell och valt datum, förvarnat Alice om att jag kommer ha med mig rågbröd i packningen och blivit utskrattad av samma anledning.

Alice har lagt upp en avocado-budget(det är ett missbruk) och förvarnat mig om att hon kommer skrika när planet lyfter.

Jag sa att "Vi löser det med alkohol".

Så om vi får ledigt från jobbet(och om Alice kan hålla sig till omogen avocado i påse istället för den dyra ätmogna) så drar vi till Cypern i april!

Kan. Knappt. Bärga. Mig.

Bild från Ving.

4 kommentarer:

  1. hahah jag dör! Missbrukare av advocado!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kanske borde kolla upp några avvänjningskliniker? Vi vet ju hur det gick för Amy Winehouse och hon tog inte missbruket på allvar...

      Radera
  2. Kära Alice, jag känner inte dig "än" men tro mig, det är lindrigt omdöme . . i mitt senaste deltagande på min kära dotters blogg så framstår jag som lätt dement ? Sofie's pappa som en galning i gammal torkhuv. Du vet inte vad du gett dig in på ;-) Mvh Sofie's ganska normala mamma (ni kommer få vansinnigt roligt skulle jag tro, avocadomissbruk/rågbröd)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade faktiskt frågat Alice om lov först innan jag skrev om henne ;) Och, mamma, det är ju för att du nästan ÄR dement och för att pappa tar på sig torken självmant och struttar runt i! Ni får sluta vara så roliga <3

      Radera