tisdag 1 januari 2013

2013

Hej då 2012! Jorden gick inte under, jag har inte läst alla böcker jag tänkt, inte skrivit alla böcker jag velat och inte höll jag nyårslöftet att börja komma i tid heller.

Men jag har köpt lägenhet och flyttat hemifrån, börjat blogga, blivit rödhårig och jag har inte använt schampo på ett helt år. Jag har varit på konserter, jag var varit kvicken och jag träffade Flavius. Jag är mitt hittills bästa jag.

Och idag fick jag vakna med en av mina bästa vänner på soffan hos mig, glitter i hela taket och gårdagens chips till frukost. Det gjorde inte så mycket att någon spillt öl i chipsen så att hälften blivit alldeles sega. Och det gjorde inte så mycket att det var salt över hela golvet efter rödvinsolyckan. Vi hade kul.

Så hejdå 2012, shabby chic-träbokstävernas år.

Hej 2013. Jag har inga nyårslöften till dig.

Men min bror säger att hans mål är att jag inom ett år ska ha hittat en kille att flytta ihop med så att han kan ta över min lägenhet. Så jag tänker se till att krossa några hjärtan. Inte minst mitt eget.

Fast först och främst ska jag köpa mig en stålsträngad gitarr och åka skidor. Och sedan jag vill ha sommarsemester i år. Resten löser sig.

Observera den saltade fläcken, haha!

2 kommentarer:

  1. FÖRLÅÅÅÅÅÅÅÅÅT. Det är väldigt typiskt mig. Full eller inte- Jag kan inte hålla något i handen utan att spilla.
    Gick det bort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, det gick bort, ingen fara :D Du var ju inte den enda och golvet har blivit mycket mindre halt efter allt salt!

      Radera