söndag 27 januari 2013

I will lay me dooooooown

Det var fest här igår. Det märks på de nya rödvinsfläckarna ovanpå de gamla, på antalet påsar med tomglas i köket och på alla chipssmulor på golvet. Det kom lite fler än jag väntat mig. Sex stycken gick hem istället för ut, ändå behövdes det tre taxibilar och en minibuss för att alla skulle komma in till stan. 

Min lillebror, the one and only, sa att han minsann "gav alla kontanter i plånboken till han som betalade taxin".

Killen som betalade sa: "Ja, jag fick en tia."

Sen missade Jens bussen hem och fick sova hos mig. Han passade också på att framföra soundtracket till Ringaren i Notre Dame här klockan tre på natten, vilket mina grannar säkert uppskattade.

Liksom min bakisversion av Bridge over troubled water. 

Jens und Sofie von Trapp. Det kan funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar