onsdag 10 april 2013

Grävling

Nu har jag äntligen fått hem aloe vera-gelén och solskyddsfaktorn som jag beställt inför Cypern! Skrattade högt åt den fula designen. Aloe veran ser så nittiotal ut och på solskyddsfaktorn finns det en grävling. Nej, TVÅ grävlingar. Det sitter ju en grävlingsunge i en bärkorg på föräldragrävlingens rygg.


Dessutom luktar den lavendel. Och lavendel luktar fotbad. Jäjä, den är typ helt eko och innehåller inga nanopartiklar. Nanopartiklar är osäkra - de är pyttesmå och tar sig långt in där det fortfarande forskas på vad de gör för skada, men bla, bla, cancerframkallande och den vanliga skiten. 

Så nu är det nedräkning på riktigt, bara strax över en vecka kvar tills vi åker!

4 kommentarer:

  1. ÅH VAD FINT :D Men jahajavarthittarmandennananofriakrämdå? Hur dyr? Du visa kvinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag skulle rekommendera den ändå, innehåller zinkoxid och det är tydligen giftigt för vattenlevande organismer såååå :/ Men jag köpte den på nätet, clearlife tror jag hemsidan hette och kostade kanskeee 150-200 spänn :) Helst skulle man väl hitta en nätbutik som säljer hallonfröolja för det är typ det enda som är 100% naturligt! Finns diskussioner om det i No poo-gruppen :)

      Radera
    2. Åh :/ Ja, jag har sett det pratas om det fler än en gång.. Får kolla runt lite! Annars blir det poo, rent jävla poo. Jag vill inte bränna ihjäl mig en gång till.

      Radera